Loome, korraldame ja arendame suhteid klientide, kolleegide, meedia, valitsusasutuste ja avalikkusega juba üle 20 aasta

Janek Mäggi: olümpialinna nimi püsib meeles aastakümneid

618
31.07.12, Eesti Päevaleht, Janek Mäggi: olümpialinna nimi püsib meeles aastakümneid Olümpiast räägitakse meedias niivõrd palju, et isegi kui sa eriti ei pinguta, saad olümpiaga seoses väga palju tähelepanu – ja müügiedu.

Inimesed vajavad ühiseid eesmärke, sihte ja kujundeid, mis suurendavad ühtekuuluvustunnet ning liidavad.

Kunagi ei ühenda ühed ja samad eesmärgid kõiki inimesi, vaid kindlaid sotsiaalseid gruppe.

Olümpia kui kaubamärgi edu taga on väga suure sotsiaalse rühma olümpiast vaimustumine – selles on meelelahutuse kõrval ka kinnistunud ja fännatud traditsioonid. Olümpia on nagu Coca-Cola või Apple – meeldib väga paljudele ning põhjus on justkui sama, kuid siiski mõõdukalt individuaalne (kettaheide on eestlaste jaoks tähtsam kui 100 m jooks).

Saavutusvajadus on inimeste elus märkimisväärsel kohal eelkõige seepärast, et me naudime võistlust ja võistlemist. Meile, eestlastele, on olümpia üks väheseid rahvusvahelise läbilöögi ja silmapaistmise võimalusi. Olgu või väheköitval alal – olümpiavõit on olümpiavõit, mis teeb kuulsaks ja viib ajalukku mitte ainult sportlase, vaid ka riigi ja rahva.

Äri saab teha seal, kus on inimesed, kellel on raha ja kes tahavad seda raha kulutada. Kuna inimeste tähelepanu võitmine on väga raske (keskmine ameeriklane saab päevas ligi 250 erinevat reklaamsõnumit), tuleb reklaamiandjal olla seal, kus on võimalik oma sõnumiga mõjuda. Olümpiast räägitakse meedias niivõrd palju, et isegi kui sa eriti ei pinguta, saad olümpiaga seoses väga palju tähelepanu – ja müügiedu.

Olümpia Tallinnasse tagasi!

Tallinn võitis olümpia purjeregatist nii palju hooneid kui ka nime kasutamise pikkade aastate jooksul. Londoni olümpia toob linna nime ajalehtedesse veel aastakümneid pärast selle toimumist. Inimestel tekib nime korrates mõte, et ehk peaks seda linna külastama.

Esmalt on olümpia kindlasti kultuuri- ning alles seejärel spordi-, poliitika- ja ärisündmus. Olümpia on väärikas võimalus anda oma rahvale tööd ja meelelahutust. Enamik rahast parandab siiski kohalike elujärge (uued rajatised, kohalikud firmad saavad tellimusi) ning kõige suurem ja võimsam emotsioon on siiski maal, kus peetakse olümpiamänge.

Tallinn võiks veel olümpialinnaks kandideerida, näiteks koos Helsingiga. Vähemalt regati korraldamisega saame hakkama – seda oleme juba tõestanud.