Suhtekorraldusfirmade TOPi võitja: näitasime, et ministrist saab väga hea suhtekorraldaja
21.10.2021
, Best Marketing
Äripäeva turunduse TOPi number üks suhtekorraldusfirma Powerhouse’i asutaja Janek Mäggi sõnul on ettevõte praegu oma parimas vormis, otsides koostöid mitte ainult reklaamiagentuuridega, vaid ka advokaadibüroode ja teiste kommunikatsioonibüroodega.
Mäggi sõnul Powerhouse on olnud väga heas hoos alates 2019. aasta aprilli lõpust, kui ta ministriametist vabaks sai ja ettevõttesse tagasi tuli.
Mõnes mõttes on see olnud täiesti uus algus, sest aastaga, mil minister olin, sai firma mõnevõrra räsida. Meie meeskond on suures osas väga pikaajaline. Mina, Kristine Kallas, Silvia Kübar, Ivar Õuekallas ja Robert Mandelkorn, Powerhousei juhataja, oleme töötanud ettevõttes üle kümne aasta. Mina ja Robert ettevõtte algusest peale. Kuid me oleme ka ambitsioonikad, tahame klintidele tuua tulemusi ning see on toonud edu. Oleme kogu aeg tahtnud olla parimad.
Ministriaasta - 2. mai 2018 kuni 29. aprill 2019 - oli ettevõttele raksem kui 2008-2009. aasta kriis, mil olime väga likviidsed ning käibelangus väga ei morjendanud. 2019. aasta tõi meile uue ärisuuna, mille võtmetegelasteks osutusid Marko Pomerants ja Andres Anvelt. Kolmekesi reformisime kogu sektori pakutavaid teenuseid - tõime uusi ning näitasime, et väga heast ministrist saab ka väga hea suhtekorraldaja. Plaan on kurssi hoida ja käiku sees. Kasv, kasumlik kasv on oluline eesmärk.
Täna julgen öelda, et oleme firmana parimas vormis alates Powerhouse'i austamisest 2000. aasta septembris. Kasvame hoolega, arendame uusi teenusvaldkondi, meeskond on innukas ja väga tubli. Eriline on ehk seegi, et üks meie konsultant, Põim Kama, töötab Valgamaal. Võimalik, et vaid meil on pealinna büroodest, võimalus töötada alaliselt ka teises Eesti otsas. Lisaks muudele kompetentsidele on meil väga tugev tekstiloome võime - Andres Reimer on ajakirjanikuna töötanud nii Äripäevas, Delfis kui ka Postimehes. Arvan, et meie meeskonna kompetentsus ja töötahe on olnud edu alus.
Kuidas on hiljutine tervisekriis on kommunikatsiooni mõjutanud? Kuuldavalt oli sellega seotud teemade selgelt kommunikeerimine paras väljakutse?
Meie peamine klient on äriklient, suures osas rahvusvaheline. Väga palju me otseselt tervisekriisiga ei tegelenud. Siiski oli meil eelmise aasta tervisekriisiga otseselt seotud töö maasikakriisi lahendamine. Kriis sai lahendatud, kuigi võttis kaks nädalat kauem aega kui oleks olnud parim. Aga sai tehtud. Powerhouse on turul tuntud kui kriisikommunikatsiooni edukalt haldav ettevõte. Eelmisel aastal oli mitu kriisi, mis olid tervisekriisiga seotud. Suures pildis ei olnud minu meelest väljakutse mitte kommunikatsioon, vaid asja tegelik sisu. See, mida öelda või teha oli keerulisem kui see, kuidas öelda või teha.
Milline on täna koostöö kommunikatsiooni- ja reklaamiagentuuride ning turundajate vahel? Kas nad pigem toetavad teineteist?
Koostöö võiks olla tihedam, kuid mõnevõrra takistab seda konkureerimine sama raha peale. Seepärast tegelevad paljud ettevõtted reklaami- ja kommunikatsiooniteenuste tellimisega teineteisest sõltumatult. Meie oleme koostööpinda otsinud mitte ainult reklaamiagentuuridega, vaid advokaadibüroode ja teiste kommunikatsioonibüroodega ning see olnud edukas. Eriti advokaadibüroodega oleme viimasel 3 aastal tundnud väga tugevat küünarnukitunnet. Üks suur töö, mida tegime, oli koostöös Jüri Raidla ja Ellexiga, teine on koostöös Sten Luiga ja Cobaltiga. Mõlemad koostööd on olnud meie poolt vaadates väga väärtuslikud ning tulemuslikud.
Kuidas aina suurenev digitaliseerimine (sh sotsiaalmeedia) kommunikatsioonivaldkonda mõjutab?
Mõjutab väga palju, sotsiaalmeedia aitab sõnumeid hästi kohale viia. Kommunikatsiooni ülesanne on sihtida täpselt ja saavutada parim tulemus - sotsiaalmeedias on seda täna vaata et kõige lihtsam ja kiirem saavutada. Kõik sõltub siiski konkreetsest tööst ja vajadustest - need võivad olla väga erinevad.
Millised on peamised kommunikatsiooni väljakutsed?
Kõige suurem väljakutse on iga päev olla parem kui eile. Kogu aeg on vaja timmida nii teenuseid kui ka nende osutamise viisi. Olla uuendusmeelne. Kui mobiiltelefonidel tulevad uued mudelid välja korra-paar aastas, siis kommunikatsioonis on iga töö, iga päev, täiesti unikaalne. Erakordne. Tuleb olla väga loominguline, et kõik klientide probleemid ära lahendada. Enamasti on see võimalik, kuigi esmapilgul väga sageli võimatu.
Milliseid tendentse ja trende te kommunikatsioonijuhtimises näete?
Minu hinnangul on bürood väheambitsioonikad, stampides kinni, nagu mina enne ministriksminekut. Me ei taha olla mitte lihtsalt kommunikatsiooni korraldaja, vaid me tahame aidata teha õigeid otsuseid, aidata juhtida protsessi kuni tulemuseni välja. Oluline trend on kindlasti kommunikatsiooni- ja õigusteenuste lähenemine. Kommunikatsioonis on turunduse tähtsus ehk pool, kuid teine pool protsesside juhtimine, mis on õigusteenusele lähedal. Loomulikult on nad omavahel väga põimunud ja toetavad üksteist. Sotsiaalmeedia on juba hammustanud tavameedialt suure tüki välja, kuid tundub, et talle saavutatust ei piisa. Ta võtab veel ja veel. Ta on ülemaailmne ja seepärast ülivõimas.
2362051